.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعترافات محمد عطريانفر در دادگاه

محمد عطریانفر با اشاره به اینکه "ما به عنوان کسانی که در درون گروههای سیاسی بودیم زمانی دستگیر شدیم که اتفاقات تخریب گرانه را ندیدیم و خوشحالیم در مقام نفی این اقدامات قرار می گیریم" گفت: اگر در گذشته خود با دیگرانی همسو بودم که در پی زاویه گرفتن با نظام یا براندازی بودند و اکنون فاصله می گیرم افتخار می کنم.

به گزارش  مهر، محمد عطریانفر، عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی پس از برگزاری دادگاه رسیدگی به متهمان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری که امروز شنبه برگزار شد، در نشستی خبری در پاسخ خبرنگاری که از وی درباره چرخش سریع مواضعش و قضاوت جامعه درباره دیدگاههای اخیر وی پرسید ، گفت: البته جامعه حق دارد بپرسد چه اتفاقی افتاده است که ما با گذشته خود به مرزبندی رسیده ایم ، اما این خداوند است که قلب ها را تغییر می دهد و شرایطی را تدارک می بیند که انسان حس کند ممکن است فردا نباشد.

وی افزود: زندان ، تنبه ، توجه به قلب و تذکر به نفس آغازی برای تحول روحی است و زمانی که ما در شرایطی قرار می گیریم که نفس و قلب ما را پاک و از تشخصات خارج می کند تحول روی می دهد.

عطریانفر گفت: برخی در مسیری حرکت کردند که به استقلال ، هویت نظام و امنیت آن تعرض شد و اولی ترین و مهمترین شخصیتی که دفاع از نظام را برخود واجب می داند رهبری است که از همه آحاد ملت خود را برای صیانت از نظام به علل عقلی و شرعی پیشقدم تر می داند ، زیرا حفظ نظام و هویت آن به عهده ایشان است.

این فعال سیاسی تاکید کرد: چرا جریاناتی که باید نظام را تقویت کنند در فرآیندی حرکت می کنند که نه فقط عامل همراهی نیستند بلکه در نقطه مقابل اند و در چنین شرایطی تحمل بار این مصیبت به عهده رهبری است.

وی گفت: در نقطه تاریخی زندگی خود قرار گرفته ایم و این فرآیند به سمتی حرکت کرده که دو حقیقت نظام و رهبری را تضعیف کند .

عضو ارشد حزب کارگزاران ادامه داد: ما به عنوان کسانی که در درون گروههای سیاسی بودیم زمانی دستگیر شدیم که اتفاقات تخریب گرانه را ندیدیم و خوشحالیم در مقام نفی این اقدامات قرار می گیریم.

عطریانفر افزود: البته در گذشته نیز به ساختار شکنی نقدهایی داشته ام که به آن پرداخته ام و البته این حسن است.

وی ادامه داد : برخی افرادی با سابقه فعالیت سی چهل ساله سیاسی مانند ما وقتی در چنین نقطه ای قرار می گیرند ، با شجاعت کامل خود را می شکنند تا حقیقت مشخص شود.

وی گفت: حر فرمانده مقتدر لشکر ابن زیاد نیز در درون خود دچار تحول شد، خود را شکست و خاضعانه در برابر امام زمان خویش قرارگرفت اما زمین نخورد و این تفکر در تاریخ به عنوان یکی از اسناد درخشان مظلومیت امام حسین (ع) و محکومیت یزید است.

این فعال سیاسی تاکید کرد: اگر به شکست ، تخلف و قصور خود اعتراف کنیم دلالت بر مظلومیت نظام و رهبری و جفای گروههای سیاسی مختلف با عناوین متفاوت در پیوند با گروههای برانداز است.

این عضو حزب کارگزاران با اشاره به اینکه "خود را جزیی از نظام می دانم" تصریح کرد:‌ چرا نگران این موضوع باشیم که در بیرون چه می گویند ، هرچه می خواهند بگویند ؛ اگر این موضوع ، این مفهوم را متبادر کند که در مقابل ظلم به نظام و رهبری سخن می گویم به شکست خود افتخار می کنم.

وی گفت:‌ اگر در گذشته خود با دیگرانی همسو بودم که در پی زاویه گرفتن با نظام یا براندازی بودند و اکنون فاصله می گیرم افتخار می کنم.

عطریانفر افزود: تغییر جز ضرورتهای حیات انسان است که امیدوارم این تحول در مسیر کمال باشد و هر تلقی ای که جامعه به این موضوع دارد بر ما هیچ باکی نیست.

وی گفت: هیچ اشکالی ندارد که جامعه بگوید دیروز چنان و امروز چنین سخن می گوییم مهم این است که در این تغییر با صداقت سخن بگوییم.

عطریانفر اضافه کرد: مهم آن است که نفاق و رفتارهای دوگانه گروههای سیاسی را نقد می کنیم و این نفاق مورد خدشه باشد زیرا باید ظاهر و باطن مان یکی باشد.

این فعال سیاسی گفت: چه ابایی باید وجود داشته باشد که دربرابر دوربین ها و رسانه ها حقایق و واقعیات را بگویم ، این بیانات دلالت بر حقانیت و صداقت من است.

عطریانفر در ادامه کنفرانس خبری افزود: در اینجا باید بر مظلومیت مضاعف رهبری تاکید کنم.

وی اضافه کرد: این چهار شخصیت یا پنج نفری که می خواستند در انتخابات مطرح شوند همگی با رهبری گفتگو کردند و قبل از آمدن به عرصه با ایشان مشورت داشتند.

عضو شورای مرکزی کارگزاران افزود: رهبری نیز درباره این افراد موضع عادلانه داشتند و گفتند موضع من نسبت به شما مساوی است و انشاءالله موفق باشید.

وی اضافه کرد: اگر رهبری به این افراد می گفتند که مصلحت شما نیست در انتخابات شرکت کنید این افراد نیز حتماً حرمت رهبری را رعایت می کردند و کنار می رفتند.

عطریانفر گفت: اینکه رهبری این چنین فضای بازی ایجاد می کند آیا این افراد نیز وقتی در شرایط خاص قرار می گیرند تکلیف مضاعفی نسبت به رهبری ندارند.

وی افزود: اما می بینیم نه تنها با رهبری همراهی نمی شود بلکه همسویی های دیگری انجام می شود که از این جهت نقد اساسی بر این افراد وارد است.

عضو حزب کارگزاران گفت: ما هر کدام درباره ماجراهای اخیر یک پرونده شخصی داریم اما به اتهام بزرگتری پاسخ می دهیم و آن اینکه چرا حرکتی غیرامنیتی برای ایران تدارک دیده شد.

محمد عطریانفر در ادامه کنفرانس خبری در پاسخ به این سئوال که آیا این تحلیل ها را در شرایط زندان بیان می کنید یا خیر؟ گفت: من شخصاً احساس می کنم به صفت فردی، تخلف آنچنانی که موجب تعقیب آنچنانی شود ندارم.

البته زندان انفرادی بسیار سخت و سنگین است اما یک ضرورت است و حق مسلم نهاد قضایی و اطلاعاتی است که متهم را در آن شرایط بازپرسی کنند اما با توجه به همین ضرورت نیز مسئولان زندان بیشترین حسن معاشرت را با ما داشتند
وی افزود : تمام حضور من عبارت بود از سخنرانی در شهرستان ها و آن هم به صورت حداقل و حتی المقدور در چارچوب ضوابط.

عطریانفر گفت: از آنجا که من یک چهره رسانه ای بودم تلفنم را هم از کار انداختم و تلفن همسرم را گرفتم که کمتر صحبت کنم.

عطریانفر افزود: در زمانی که آقای خاتمی قصد ورود به انتخابات را داشت ما در برپایی یک ستاد فردی فعال بودیم و فعالیت زیاد دیگری نداشتیم.

وی گفت: در برپایی همایش در استادیوم برای آقای موسوی هم همفکری داشتیم البته ممکن است اشکالاتی در این موارد بوده باشد ، ولی عمده نیست.

به گزارش مهر، عطریانفر افزود: سرفصل اتهام عمومی تک تک ما مهمتر از سرفصل اتهام انفرادی ماست و امروز به عنوان نمایندگان گروههای سیاسی که اینجا نیستند داریم به یک اتهام بزرگتر پاسخ می دهیم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: وقتی آقای ابطحی آقای موسوی را به راحتی نقد می کند مگر مشکلی دارد که در زندان یا بیرون از زندان این کار را انجام دهد.

وی گفت: شرایط زندان به ما در صراحت لهجه کمک کرده است و در این شرایط آدم خود را در مقابل خدا عریان احساس می کند.

عطریانفر افزود : چه بسا کسانی در بیرون هستند اما هنوز به این نقطه نرسیده اند که حرف دلشان را بزنند اما بسیاری از دیدگاههای متهمان با ما تفاوتی ندارد.

وی گفت: آقای بهزاد نبوی نیز گفته من قبول دارم که تقلب نشده است اما در پاسخ به دادستان که این مطلب را اعلام کن پاسخ داده است من در حق آقای موسوی خیانت نمی کنم.

عطریانفر تصریح کرد: مگر این خیانت است ؟ اصلاً این دلالت دارد بر اینکه آقای نبوی تقلب را قبول ندارد ، چه بگوید و چه نگوید.

وی گفت: البته زندان انفرادی بسیار سخت و سنگین است اما یک ضرورت است و حق مسلم نهاد قضایی و اطلاعاتی است که متهم را در آن شرایط بازپرسی کنند اما با توجه به همین ضرورت نیز مسئولان زندان بیشترین حسن معاشرت را با ما داشتند.

عطریانفر خاطرنشان کرد: در زندان هیچ بیان تندی نشنیده ایم ما به طور طبیعی کمتر از یک هفته حس می کردیم که در مقابل هم نیستیم و باید با هم راهی را جستجو کنیم.

وی افزود: اگر نظام اسلامی روزی بتواند شرایطی فراهم کند که برای یک متهم در مورد چنین مسائلی سختی زندان انفرادی بار نشود این کار را می کند اما زندان انفرادی یک ضرورت است و ما هم اگر جای آنان بودیم همین کار را می کردیم.

عطریانفر در ادامه گفت: دوستان دیگری نیز هستند که مشابه ما فکر می کنند اما آمادگی اعلام آن را ندارند.

وی در خصوص اینکه چه تضمینی می دهید پس از آزادی مواضع خود را تغییر ندهید گفت: نخستین تضمین ما جمع بندی دوستانی است که در یکی دو ماه گذشته با ما در ارتباط بودند و با آنان زندگی کردیم.

وی افزود: مجموعه ای که مدتی با هم هستند تلقی واحدی پیدا می کنند.

این فعال سیاسی گفت: دومین تضمین ما اعلام این مواضع با صراحت تمام است همچنان که دوستان دیگری نیز مشابه ما فکر می کنند اما آمادگی اعلام موضع را ندارند.

وی افزود: تضمین سوم سابقه سنی و سیاسی من و آقای ابطحی است.

عطریانفر گفت : طبیعت حیات سیاسی ما با توجه به شهرتی که داریم مهری بر تضمین گفته های ماست.

وی افزود: من فردی رسانه ای بودم و آقای ابطحی نیز چهره شناخته شده سیاسی بود که این خود پشتیبانی است بر این موضوع که باید بر مواضع خود پایدار باشیم.

عطریانفر گفت: تضمین چهارم این است که ما با خدا پیمان بسته ایم که در این جمع بندی پایدار بمانیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.